adakah jin mmpunyai agama????

Friday, October 15, 2010



AGAMA.

Kebanyakkan Jin adalah kafir.....kafir yang kurap gitu....huhuh...... Golongan Jin kafir ini kebanyakanya beragama Yahudi, Kristian, Komunis dan sangat sedikit daripada mereka yang beragama Buddha dan Majusi. Terdapat juga golongan Jin yang tidak beragama macamlah manusia gak yg beragama pagan .... Golongan Jin yang memeluk Islam hanyalah sedikit bilangannya dan terdiri daripada golongan manoriti jika di bandingkan dengan keseluruhan bilangan Jin.


Islamnya jin seperti juga manusia biasa, islam mereka seperti islamnya manusia, ada yang berfahaman qadariah, syiah, ahli sunnah, ahli bidaah dan sebagainya,ada yang taat ada yang maksiat.Jin ni ada yang kaki clubbing ,suka minum,lepak2 shopping kompleks.....sebagainya ..Walaupun Jin Islam yang paling tinggi imannya dan paling soleh amalannya serta paling luas serta banyak ilmunya , tetapi masih ada pada diri mereka sifat-sifat mazmumah seperti takbur, riak, ujub dan sebagainya, tetapi mereka mudah menerima teguran dan pengajaran.



Mungkin inilah yang sering diperkatakan bahawa " sebaik-baik Jin itu ialah sejahat-jahat manusia yang fasik. " Tetapi yang berbezanya manusia yang paling jahat susah menerima pengajaran dan teguran yang baik.so kalo yg susah nak dengar tguran tu...maknanya teruk dari jin la tu.........

0 comments: