hukuman .......

Tuesday, October 19, 2010

haaa...waktu da mnunjukkan 230a.m...time aku start mnaip..sajer jer...
ekcelii ader satu perkataan yang sering bmain dalam kepala aku HUKUMAN....
aper itu???haaa stiap ksalahan yang dilakukan wajar dijatuhkan hukuman..........
disebatkan pkataan ini askar jadii lbih bdisiplin...hihihih......
aku sbnarnyer xpuas ati ...kadang2 setiap ksalahan yang kita lakukan bkannya mndapat hukuman yg adil.......
setiap kali kita melakukan kesalahan samada sengaja atawpon tidak kita akan dihukum......
TAPI
...bgaimana kita dihukum?????????
dalam coretan kali ini aku ingin mmbincangkan tentang
keadilan sistem hukuman........mang tidak boleh dinafikan ...
hukuman hudud paling adil..tapii kali ini aku ingin bawa kelainan....aku mahu ceritakan tentang hukuman tentera..............haaaaaaaaaaa
mnarik kan??????
mgikut undang2 tentera setiap kesalahan yg dilakukan pastii ader hukuman...kcuali mgigau waktuu tidoorrrr....xder ag stakat nii...harap maklumm k...............SUSUNAN hukuman dalam akta 77 1972.....memang sesuai untuk dipraktikkan ...........contohnya kesalahan tinggal tugas..............so,dikenakan kawad tambahan 7 harii(hukuman ringan arr nii)..........wajarkah kalo selpas itu seseorang anggota dikenakan hukuman lain???.........masalahnya disini.............DALAM UNDANG2 TENTERA sudah termaktub bahawa x boleh ader double jeopardy(2 hukuman untuk satu ksalahan)tetappiii knapa masih ader anggota yang tidak btanggungjawab......mgenakan lbih hukuman pader satu ksalahann....bagii saya tidak laaa wajar.....stakatt nii ALLHAMDULILLAH tempat saya masihh bersihh darii bnda2 macam niiii........HARAPAN saya sesungguhnya TENTERA ADALAH organisasi terbaek....jgan ader yang cemarkan nama baek TENTERA.......kalo korang rase xlayak untuk mjadi tentera yang baguss.....lupakan niat tuk joint tentera......KEDATANGAN KAMU TIDAK DIUNDANG TIDAK DIJEMPUT TAPIII DISERU,SIAPA YANG RAGU2 BAEK PULANG

9 comments:

De MARIAM COLLECTIONS said...

owh...xtdo lg yerk kul 2.30...
lwatnyer tdo..
wtpe?
hehe

fareez said...

ader laa .....layan orang rumah...hihi

De MARIAM COLLECTIONS said...

gatal!!!
ma ingat da trtdo..kul 2.02a.m da xblas ym..
pa g mane mse 2?

fareez said...

aper pa2???

De MARIAM COLLECTIONS said...

papa....hehe

fareez said...

sng2 jer pgil org

De MARIAM COLLECTIONS said...

ok,lepas ni jgn pgiil mama, "mama" lg k..

fareez said...

ok laa mekyuss

De MARIAM COLLECTIONS said...

ok...fine!